În anul 1960 a intrat în funcţiune farul de aterizare Constanţa.

Este situat în punctul φ = 44º09'29"N, λ = 28º37'49"E. Are o lumină albă cu grup de două sclipiri, perioada 29,8 s, vizibilitate 24 Mm, direcţia luminii 360º, înălţimea luminii 87 m, înălţimea construcţiei 58 m. Turnul farului este piramidal, de culoare albă din beton, având în vârf o cupolă albastră în formă de piramidă cu vârful în jos.

Farul de intrare Constanţa a intrat în funcţiune în anul 1972. El este situat pe extremitatea digului de nord-est în punctul φ = 44º08'36"N, λ = 28º40'22"E. Are o lumină albă cu sclipiri, perioada 4,5 s, vizibilitate 10 Mm, înălţimea luminii 24 m, înălţimea construcţiei 18 m. Turnul este o construcţie de granit, de culoare cenuşie, având în vârf o cupolă rotundă, albă.

Pe farul de intrare Constanţa se află instalat un semnal de ceaţă (nautofon) care emite litera „U” în codul Morse, perioada 30sec.

Lumina de intrare verde a intrat în funcţiune în anul 1972, este situată pe extremitatea pintenului digului de nord - est a portului Constanţa, în punctul de coordonate φ = 44º 08' 51"N, λ=28º 40' 19"E. Are o lumină verde cu sclipiri, perioada 3 s, vizibilitate 5 Mm, înălţimea luminii 14 m, înălţimea construcţiei 10 m, clădire cenuşie din zidărie, având în vârf o cupolă rotundă, verde.

Lumina de intrare roşie a intrat în funcţiune în anul 1972, este situată pe digul de sud în punctul de coordonate φ = 44º 08' 49"N, λ= 28º 40' 07"E. Are o lumină roşie cu sclipiri, perioada 3 s, vizibilitate 5 Mm, înălţimea luminii 14 m, înălţimea construcţiei 10 m, clădire cenuşie din zidărie, având în vârf o cupolă rotundă, roşie.

Top